رمزگشایی استاندار مازندران از مخالفت برخی سلبریتی ها با پتروشیمی میانکاله

رمزگشایی استاندار مازندران از مخالفت برخی سلبریتی ها با پتروشیمی میانکاله

حسینی پور گفت: برخی هنرمندانی که اصلا اطلاعی ندارند و نمی‌دانند موضوع چیست به میانکاله می‌روند مگر می شود من در صحنه یک سریال در حال ضیط بروم و کاغذی را دستم بگیریم و بگویم نه به فلان سریال؟

استاندار مازندران ادامه داد: بحث محیط زیستی موضوعی تخصصی است و متاسفانه پشت عناوینی مانند سلبریتی و برخیNGO ها فساد، رانت و پول است وگرنه هنرپیشه ای که به میانکاله می رود بر اساس چه منطقی این کار را انجام می‌دهد مگر پرونده‌ای از این پروژه دیده است؟

خبر ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون دلاری نخستین بار تیرماه پارسال توسط حسین زادگان استاندار سابق مازندران رسانه‌ای شد.

۲۰ اسفند پارسال و همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران وزیر کشور کلنگ اجرای این طرح را به زمین زد و در مصاحبه ای گفت: به من اطلاع داده اند که این مجتمع مجوزهای لازم را گرفته است اما همان روز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد این مجتمع مجوز‌های زیست محیطی ندارد.

بعد از اظهار نظر سلاجقه بلافاصله واکنش‌ها در مخالفت با ساخت این مجتمع ابتدا در فضای مجازی و سپس با راه اندازی کمپین هایی آغاز شد و تعدادی از بازیگران سینما نیز با حضور در میانکاله خواستار توقف اجرای این پروژه شدند.

استاندار مازندران گفت:سازمان حفاظت محیط زیست بس از دستور رئیس جمهور اعلام کرده است فعلا این پروژه متوقف شود تا مراحل دنبال شود که ما هم داریم انجام می‌دهیم.

حسینی پور می گوید: سازمان محیط زیست می گوید این مجتمع مجوز ندارد اما ما سند ارائه می‌کنیم که سازمان محیط زبست مجوز داده است که زمین در اختیار قرار بگیرد مگر ما زمین را گرفتیم که کشاورزی کنیم؟

 او گفت: شنیده ام که مسئولان محیط زیست در یکی از رسانه ها اعلام کرده اند تحت فشار هستند، تحت فشار چه کسانی قرار گرفته اید؟

استاندار مازندران افزود:اگر مشکلی براساس نظر کارشناسان درباره ساخت این پتروشیمی وجود داشته باشد همانطور که با لودر آزادسازی سواحل را انجام دادیم، خودم سازه‌های پتروشیمی را هم تخریب خواهم کرد.

اخبار مرتبط

دوئل پتروشیمی و کشاورزی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha