هواشناسی نسبت به آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مازندران هشدار داد

هواشناسی نسبت به آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مازندران هشدار داد

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از فردا سه‌شنبه اعلام و پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران طی این مدت علاوه برافزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، با وزش باد شدید گرم به‌ویژه در ارتفاعات همراه است که این امر خطر آتش‌سوزی در جنگل، مراتع و آسیب به سازه‌های کم مقاوم به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و خدمات رسان توصیه کرد که باهدف اقدامات پیشگیرانه نسبت به مقاوم‌‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران ضمن توصیه به مردم نسبت به پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و یا اطمینان از خاموش شدن آن، نسبت به‌احتمال ریزش سنگ درنتیجه گرمی هوا و ذوب شدن احتمالی برف هشدار داده‌شده است.

هواشناسی مازندران توصیه کرد که نسبت به تهویه هوا و هوادهی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌هاو خزانه برنج اقدامات لازم صورت گیرد.

هواشناسی مازندران همچنین شرایط جوی استان را از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده افزایش ابرناکی، کاهش دما، تغییر سمت و سرعت باد و بارش‌های پراکنده در سطح استان پیش‌بینی کرد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha