نگرانی برای تامین غلات وجود ندارد / تغییر بازار خلاء تامین کالا را رفع می‌کند

نگرانی برای تامین غلات وجود ندارد / تغییر بازار خلاء تامین کالا را رفع می‌کند

به گزارش سراج24">سراج24؛ مرکز مقابله با شایعات سایبری سازمان فضای مجازی سراج، در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی نسبت به تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر عرضه محصولات کشاورزی در ایران هشدار داده است.

در این خبر ادعا شده بود که بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد از نیاز ایران در زمینه غلات از سوی اوکراین و روسیه تامین شده و با وقوع جنگ این مراودات کاهش مییابد. انتشار این خبر موجب به وجود آمدن نگرانی هایی فضای مجازی شد.

در این میان نیز برخی رسانه‌های معاند مانند شبکه فارسی زبان bbc  ، برخی از کانال‌ها و جریان‌های اصلاح‌طلب ضمن انتشار این مطلب با تیتری جنجالی  نوشتند: "نگرانی از تاثیر بحران اوکراین بر عرضه غلات و هشدار رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی"

تغییر بازار خلاء تامین کالا را رفع می‌کند

در همین رابطه، رضا نورانی رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در مصاحبه اختصاصی با مرکز مقابله با شایعات سایبری، در توضیح این خبر گفت: آنچه که رسانه‌ها منعکس کردند بخشی از صحبت‌ها بوده که وارونه و غیر واقعی است.

وی افزود: رابطه تجاری ما با اوکراین در حدود ۱۵ درصد و روسیه ۲۵ درصد است؛ با این وجود در حال حاضر که میان این دو کشور جنگ بوده نگرانی از بابت تامین این نیاز در داخل وجود ندارد چراکه می‌توانیم با تغییر بازار، خلاء تامین واردات از اوکراین و روسیه را پر کنیم.

به گزارش مرکز مقابله با شایعات سایبری سازمان فضای مجازی سراج، این درحالیست که در چند روز گذشته رسانه‌های معاند به دنبال آن بودند، اظهار نظر این مقام مسئول در حوزه کشاورزی را طوری جلوه دهند که با وقوع جنگ و تنش در روسیه و اوکراین وضعیت واردات غلات به موضوعی نگران کننده و بحرانی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

آغاز صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه از ۱۴ اسفند

اختتامیه دومین رویداد فضای مجازی امید در بجنورد

دوره تربیت خبرنگاری شهید «هادی باغبان»

0 نظر

ارسال نظر

capcha