هشدار کاهش ذخایر خونی مازندران

هشدار کاهش ذخایر خونی مازندران

مدیرکل انتقال خون استان مازندران با اشاره به خیز سویه اُمیکرون و ورود به پیک ششم کرونا در مورد کاهش ذخایر خون هشدار داد و اعلام کرد: مراکز اهدای خون مازندران در چند روز اخیر با کاهش مراجعه مردم روبرو شده است.

ذوالفقار تقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در فصل سرما حضور مردم در مراکز اهدای خون کم رنگ تر می شود و میزان اهدای خون نیز کاهش می یابد اظهار کرد: در نظر داشته باشید که نیاز به خون و فرآورده های خونی یک امری ضروری و مستمر است و نیز مدت زمان نگهداری آن محدود است.

وی خواستار مشارکت همه افراد واجد شرایط اهدای خون برای ترمیم ذخایر خونی استان شد و خاطرنشان کرد: کلیه تجهیزات و وسایل مورد استفاده در فرآیند اهدای خون در مراکز اهدای خون استان یکبار مصرف و استریل است و تمام دستورالعمل های بهداشتی هنگام اهدای خون  به صورت ۱۰۰ درصدی رعایت می شود بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در مورد ابتلا به کرونا نیست.

تقوی همچنین به میزان مراجعه و اهدای خون مردم نوعدوست مازندران در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: در طی این مدت ۱۲۹ هزار و ۱۰۲ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۴۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند؛ از این میزان اهدای خون، تعداد ۱۱ هزار و ۲۴۷ نفر اهداکنندگان بار اولی، ۶۴ هزار و ۱۳۷ نفر اهداکنندگان مستمر خون و مابقی را نیز اهداکنندگان با سابقه تشکیل دادند.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران ضمن تقدیر از همراهی و همدلی تمام اهداکنندگان خون در تامین خون مورد نیاز بیماران گفت: با توجه به قرار داشتن در ماه های پایانی سال و شروع پیک ششم کرونا از هم استانی های ایثارگر خواهشمندیم تا با اهدای خون یاریگر سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند باشند.

تقوی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل انتقال خون مازندران تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم در استان بوده و موظف است نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی را در مازندران تامین کند.

اخبار مرتبط

کمبود همه گروه‌های خونی در مازندران

نیاز شدید به گروه خونی o منفی در مازندران

دعوت از مردم مازندران برای اهدای خون

0 نظر

ارسال نظر

capcha