12 گلخانه کوچک مقیاس در سوادکوه احداث شد

 12 گلخانه کوچک مقیاس در سوادکوه احداث شد

رشهرستان سوادکوه: حمیدرضا شهابیان گفت: نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس می تواند در اشتغالزایی روستائیان سهم به سزایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه افزود: در قالب اجرای گسترش تولید و اشتغالزایی و در سال مزین به جهش تولید تاکنون 12 فقره مجوز احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به مساحت 3 هزار و 200 مترمربع از طریق پنجره واحد جهاد کشاورزی این شهرستان صادر شد.

وی اظهار کرد: گلخانه های کوچک مقیاس ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستاها و زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

شهابیان بیان کرد: باتوجه به صدور ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با مساحت کمتر از 300 مترمربع در داخل محدوده یا بافت روستا اجازه تأسیس و فعالیت دریافت می کنند.

به گفته وی با توجه به مزایای احداث گلخانه های کوچک مقیاس، تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه هایی در این شهرستان افزایش یافته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه گفت: برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس باید امکان احداث در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور باشد و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

حمیدرضا شهابیان افزود: این نهاد با هدف عملیاتی کردن سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سالم سبزی و صیفی در تمام فصول، این طرح را اجرا کرده است.

اخبار مرتبط

تگرگ و سیل مردم سوادکوه را غافل‌گیر کرد

سیلاب جاده سوادکوه را بست

قلع و قمع هفت مورد ساخت و ساز غیر مجاز در سوادکوه

0 نظر

ارسال نظر

capcha