برای سردار طوسی؛ سرداری که یک لشکر مدیون اوست

برای سردار طوسی؛ سرداری که یک لشکر مدیون اوست

سرلشکر محمدحسن قاسمی طوسی بهانه‌ای زیبا برای از شهید گفتن است؛ سرداری که به عنوان قائم مقام لشکر 25 کربلای مازندران از مردان بی‌ادعایی بود که به دنبال نام و مقام نبود و تنها دغدغه‌شان ولایت‌مداری و خدمت به نظام و اسلام بود و اینکه یک لشکر مدیون رشادت‌های ایشان است.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، سرلشکر محمدحسن قاسمی طوسی بهانه‌ای زیبا برای از شهید گفتن است؛ سرداری که به عنوان قائم مقام لشکر 25 کربلای مازندران از مردان بی‌ادعایی بود که به دنبال نام و مقام نبود و تنها دغدغه‌شان ولایت‌مداری و خدمت به نظام و اسلام بود و اینکه یک لشکر مدیون رشادت‌های ایشان است.
شهید سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی طوسی، یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام طاغوت در دوران قبل از انقلاب و فعالیت‌های سیاسی تا سقوط حکومت شاهنشاهی در بهبوهه پیروزی انقلاب و مقابله با ظلم و جور در مرزهای مختلف و دفاع از میهن و ناموس و وطن در هشت سال دفاع مقدس است که با گذری کوتاه در روستای طوسکلا نکا محل ولادت این شهید سرافراز و همچنین در شهرستان نکا می‌توانی به راحتی بزرگی، عظمت، ولایتمداری، خلوص و مهربانی را بشنوی.  
18 فروردین ماه سالروز شهادت شهید سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی طوسی است؛ سرداری که نه تنها در میدان جنگ در آراستگی و آرایش نظامی سرآمد و زبانزد بود و دیدگاه‌ها و نظرات ایشان در اطلاعات عملیات و اجرای عملیات برکسی پوشیده نیست؛ بلکه در محل زندگی هم از ایشان به مهربانی و خوشنامی و دستگیری از نیازمندان یاد می‌شود؛ مردی که به قول هم محلی‌هایش "کسی از او درشتی ندید".        
شهید محمدحسن طوسی جانشین فرماندهی لشکر 25 کربلا مازندران در سال 1337 در روستای طوسکلا در شهرستان نکا در شرق این استان متولد شد و در فروردین سال 66 در سن 29 سالگی در شلمچه با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها به شهادت رسید و مفقود شد و بدن پاکش در سال 1374 بعد از 8 سال گمنامی در نکا تشییع و در گلزار شهدای روستای طوس‌کلا به خاک سپرده شد.           
درباره سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی طوسی گفتن؛ در واقع سخن از ایثار و خوبی‌ها و ازخودگذشتگی‌هایی است که باید به عنوان ارزش انقلاب گفته شود؛ سرداری که به عنوان قائم مقام لشکر 25 کربلای مازندران از مردان بی‌ادعایی بود که به دنبال نام و مقام نبود و تنها دغدغه‌شان ولایت‌مداری و خدمت به نظام و اسلام بود و اینکه یک لشکر مدیون رشادت‌های ایشان است.   
سردار طوسی همچون همه شهدای ما نمونه بارز " عند ربهم یرزقون" هستند که با شناخت دقیق وارد کار و زار شدند و با زمان‌شناسی؛ الگوی همیشه تاریخ شدند و همچنین نمونه بارز این آیه قرآن در سوره احزاب آیه 23 که آمده است: " در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. "  
 سردار طوسی مردی برای همیشه و برای همه نسل‌هاست و تنها مختص جنگ و دوران دفاع مقدس نبود بلکه افکار و ایده‌ها و دیدگاه‌های بلند این سردار سرلشکر شهید برای همه نسل‌هاست و اکنون هم باید مهندسی جنگ و نقش‌آفرینی‌های این شهید بزرگوار در دستور کار قرار گرفته و اولویت مهم باشد.           
آری سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی و مقابله با دشمنان و تروریست‌ها و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام طوسی عزیز را به این مقام والا رساند و و اینچنین بود که در تقدیر از سردار شهید طوسی مقام معظم رهبری درباره شهید طوسی فرموده است: " شجاعت و فعالیت شهید طوسی در عرصه جنگ موجب کسب فتوحات مهم سرافرازی و افتخار ابدی شده است.   

اخبار مرتبط

مستند | لشکر زینبی

تیزر | مستند «لشکر زینبی»

0 نظر

ارسال نظر

capcha