شهردار بابل

صرفه‌جویی تامل‌برانگیز شهرداری در سال ۹۸ به‌نسبت سال ۹۷

صرفه‌جویی تامل‌برانگیز شهرداری در سال ۹۸ به‌نسبت سال ۹۷

سید_مجتبی_حکیم:
در سرفصل هزینه‌ها، قدم اول حذف رقم بسیار گزافی بود که سالانه شهرداری بابل به مالکان در جهت مستاجر بودن سازمان‌ها و مناطق مختلف شهرداری پرداخت می‌کرد.
در سال ۱۳۹۷ رقم نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال بعنوان اجاره‌بها توسط شهرداری بابل پرداخت می‌شد که اکنون این رقم به صفر رسیده است.
گام بعدی در اداره امور شهرداری، کاهش هزینه‌های مربوط به چاپ بنر و کاغذ بوده است؛ به نوعی متاسفانه شهرداری در سال‌های گذشته بعنوان مبلغ سایر ادارات شده بود که با مدیریتی که انجام شد، رقم نزدیک به ۱۱ میلیارد ریالی در سال ۱۳۹۷ به رقم ۸ میلیارد ریال کاهش یافت که اگر شاهد افزایش شدید قیمت‌ها نبودیم این رقم به نصف هم رسیده بود.
هزینه‌های پذیرایی شهرداری بابل نیز در سال ۹۷ بالغ بر «۲ میلیارد تومان» در جهت پذیرایی در مناسبت‌های مختلف و پذیرایی از مهمانان بوده که این رقم با توجه به افزایش قیمت‌ها، در سال ۹۸ به حدود «۴۰۰ میلیون تومان» کاهش یافت.
کاهش بیش از ۸۰ درصدی هزینه پذیرایی در این دوره را بدون تورم اگر محاسبه کنیم شاید به بیش از ۹۰ درصد نیز رسیده باشد.
در گام بعدی می‌توان به کاهش هزینه در مصرف سوخت اشاره کرد که با توجه به افزایش قیمت سوخت و سهمیه‌بندی آن، در سال ۹۷ حدود «۱۲۰‌ میلیون تومان» بوده که در سال ۹۸ به «۱۵۰ میلیون تومان» رسید.
هزینه‌های مربوط به برخی لوازم مصرف‌نشدنی مانند میز و صندلی در سال ۹۷ در حدود «۶۰۰ میلیون تومان» بوده که درسال ۹۸ به مبلغ «۲۵۰ میلیون تومان» کاهش پیدا کرد.
جالب اینکه هزینه مصرف برق نیز در این دوره کاهش پیدا کرد؛ در سال ۹۷ مبلغ «۴۴۰ میلیون تومان» و در سال ۹۸، این عدد به «۳۵۰ میلیون تومان» کاهش پیدا کرد.
در حوزه عمرانی و با توجه به نیاز مبرم شهر و درخواست متعدد شهروندان که البته همچنان نیز ادامه دارد، میزان روکش آسفالت از لحاظ ریالی و حجمی افزایش پیدا کرد که در سال ۹۷ و دوره قبلی مدیریت شهرداری ۱۹۸ هزار مترمربع روکش آسفالت در شهر انجام شده که تنها در سال ۹۸ این میزان به رقم ۳۵۰ هزار مترمربع روکش آسفالت افزایش داشته است.
جذب نیروهای شرکتی در سال ۹۷ تعداد ۸۸ نفر بوده که در سال ۹۸ نه تنها جذب نیرویی انجام نشد بلکه در این مدت ۱۳ نیرو نیز تعدیل شده است.
یکی از اقدامات مهم دیگر در جهت  افزایش سرانه فضای‌سبز و کاهش هزینه‌های مصرفی در این حوزه بوده است.
در سال ۹۷ مبلغ «۹۰۰ میلیون تومان» گل خریداری شد و سرانه فضای‌سبز نیز به ۵ مترمربع رسید؛ این در حالیست که در سال ۹۸ کل خرید گل به مبلغ صفر رسیده است و تا سه ماه نخست سال ۹۹ سرانه فضای‌سبز شهر بابل از ۵ متر مربع به ۶.۵ متر مربع افزایش یافت.

اخبار مرتبط

حضور مردم قائمشهر برای تشکیل زنجیره انسانی در سواحل / بسیج ناوگان اتوبوسرانی شهرداری جهت اعزام کاروانها

مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل برگزارشد

کارگران نقش مهمی از بدنه شهرداری را تشکیل می دهند

0 نظر

ارسال نظر

capcha