بارش برف و باران در ۱۲ استان

بارش برف و باران در ۱۲ استان

صادق ضیاییان  اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از اردبیل بارش باران و برف رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در این مدت نیز در جنوب یزد، برخی مناطق کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر کرمان بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، فردا (۲۱ آذر) برای پاره‌ای از مناطق نوار شمالی و شنبه (۲۲ آذر) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: در سایر نقاط کشور از امروز (۲۰ آذر) تا اواسط هفته آینده با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران، اراک، کرج و اصفهان به‌تدریج افزایش یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه از امروز (۲۰ آذر) تا اواسط هفته آینده در بیشتر نقاط کشور انتظار ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت، گفت: از امروز تا یکشنبه (۲۳ آذر) در شمال شرق کشور شاهد کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز (۲۰ آذر) دریای خزر، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است. همچنین فردا و شنبه (۲۱ و ۲۲ آذر) غرب دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ آذر) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۲ آذر) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

ارش شدید باران در این استان‌ها | مردم توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند

هواشناسی امروز شنبه 6 خرداد 1402 | هشدار رگبار رگبار باران در نقاط مختلف

بارش باران و تردد روان در محور فیروزکوه

0 نظر

ارسال نظر

capcha