آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی یکی از نقش‌های برجسته حضرت فاطمه (س) در جامعه بود

آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی یکی از نقش‌های برجسته حضرت فاطمه (س) در جامعه بود

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام یدالله غلامی همزمان با آغاز ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، در مراسمی با حضور جمعی از پاسداران سپاه نینوا استان گلستان در حسینیه غدیر سپاه نینوا اظهار کرد: یکی از نقش‌های زهرای مرضیه (س) در جامعه آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی بود، در خطبه‌ای که در مسجد و نیز در جمع زنان مهاجر و انصار خواند، «فرمود: می‌دانید شما چرا امیرالمؤمنین علیه السلام را کنار گذاشتید، چون از شیطان پیروی کردید: «وَ أَطْلَعَ الشَّیْطَانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ»؛ شیطان شما را صدا زد و شما جوابش را دادید. حضرت فرمود:در شما نفاق بود، این نفاق را که تا پیغمبر زنده بود، مخفی کردید و اکنون آن را آشکار کردید».

وی تصریح کرد: زندگی کوتاه اما پربرکت صدیقه کبری (س) برای همه ما الگو و درس آموز است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران سپس به چهار ویژگی درس‌آموز زندگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: دو ویژگی شاخص حضرت فاطمه (س)  عبارت از شناخت و مقابله با انحرافات جامعه و حمایت و اطاعت از ولایت در هر شرایطی که همه ما باید این دو ویژگی را محور قرار داده و  از آن درس بگیریم.

غلامی ادامه داد: یکی از نقش‌های زهرای مرضیه (س) در جامعه آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی بود، در خطبه‌ای که در مسجد و نیز در جمع زنان مهاجر و انصار خواند، «فرمود: می‌دانید شما چرا امیرالمؤمنین علیه السلام را کنار گذاشتید، چون از شیطان پیروی کردید: «وَ أَطْلَعَ الشَّیْطَانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ»؛ شیطان شما را صدا زد و شما جوابش را دادید. حضرت فرمود:در شما نفاق بود، این نفاق را که تا پیغمبر زنده بود، مخفی کردید و اکنون آن را آشکار کردید».

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران سپس به جایگاه والای حضرت زهرا (س) اشاره کرده و افزود : حضرت فاطمه  (س) شخصیتی است که در طول تاریخ مانند ندارد، جایگاه حضرت آنقدر والا بود که پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)  در وصف ایشان می‌فرمایند من هر وقت دلم برای بهشت تنگ می‌شود، دخترم فاطمه زهرا (س) را می‌بوسم چون بوی بهشت را از ایشان استشمام می‌کنم.

وی سپس با اشاره‌ای به وصیت‌نامه حضرت زهرا (س)  عنوان کرد: اینکه در وصیت‌نامه سفارش شده است خاکسپاری‌اش در شب انجام گیرد، یک ترفند سیاسی است. اگر امیرالمؤمنین فرمودند خاکسپاری‌اش در شب انجام گیرد، از ترس خوارج بود چون خوارج خیلی خبیث بودند و ممکن بود محل قبر مولا را پیدا کنند و جنازه را بیرون بیاورند. حتی تهدید کرده بودند که بدن حضرت را آتش می‌زنیم. اما در مورد حضرت زهرا این تهدید وجود نداشت، واقعاً عده‌ای در مدینه آمده بودند که در تشییع شرکت کنند، بالاخره خیلی از رحلت پیغمبر نگذشته و مردم یادشان نرفته که رسول خدا نسبت به فاطمه چه کلماتی را فرموده بودند، لذا خطر این نبود که جنازۀ حضرت زهرا مورد جسارت قرار بگیرد؛ اما با این وجود، فرمود: مبادا افراد ویژه‌ای بر بدنم نماز بخوانند، در شب به صورت مخفی مرا غسل، کفن و دفن کنند  این خود یک وصیت سیاسی است و در آن بیزاری و انزجار از کسانی که حادثه غدیر را به بوتۀ فراموشی سپردند تصریح شده است.

غلامی گفت: رفتار حضرت زهرا علیها السلام نشان می‌دهد که انسان باید مَشْی سیاسی داشته باشد، مشی سیاسی هم با مشی عبادی هیچ منافات ندارد. به این دلیل است که حضرت امام(ره) در تحریرالوسیله می‌فرماید: این‌هایی که می‌گویند دین بدونِ سیاست، نه دین را می‌شناسند و نه سیاست را. چون دین حدود دارد، تجارت دارد، قضاوت دارد، امامت دارد، برائت دارد، نفی سلطۀ کافر دارد، همۀ اینها می‌شود سیاست. لذا مشی سیاسی حضرت زهرا علیها السلام را این دو، سه ماه پیش گرفته است ببینید! تلاش و راه‌های مختلف، احتجاج، سخنرانی، گریه، توبیخ، وصیت سیاسی، بی‌اعتنایی، راه ندادن به خانه و همه، حکایت از هوش سرشار و معرفت سیاسی ایشان دارد. با شیوه‌های مختلف به مسلمانان و به شیعیان تفهیم کرد که من مدافع امیرالمؤمنین و مدافع ولایت و اسلام هستم، شما نیز این گونه باشید.

اخبار مرتبط

پایگاه‌های مقاومت بسیج به پایگاه‌های سلامت تبدیل شوند

رشد ۷۰ درصدی سرانه دانشجویی پزشکی در بخش فرهنگی

تسنیم گزارش می‌دهد؛ همگامی بسیج جامعه پزشکی آمل با مدافعان سلامت

0 نظر

ارسال نظر

capcha