فیلم‌های فجر سی‌وهشتم در مازندران اکران می‌شود

فیلم‌های فجر سی‌وهشتم در مازندران اکران می‌شود

به گزارش مازندروز به نقل از ایرنا، با نزدیک شدن به دهه فجر و زمان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، برنامه‌ریزی‌ها برای اکران فیلم‌های راه یافته به بخش نهایی جشنواره در حال انجام است و بسیاری از مخاطبان سینما نیز منتظر اعلام برنامه‌ها و جدول اکران آثار جدید سینمای ایران در سینماهای سراسر کشور هستند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از برنامه‌ریزی و پیگیری برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر در استان خبر داد و گفت: مانند چند سال اخیر آمادگی خود را برای اکران فیلم‌های فجر اعلام کرده‌ایم و موافقت ستاد برگزاری با این موضوع نیز ابلاغ شده است.

 

پیگیری برای اکران فیلم‌ها در غرب استان

سید علی علوی افزود : اکران فیلم‌ها در سینما سپهر ساری همزمان با روزهای برگزاری جشنواره قطعی است ، اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیگیری‌هایی نیز برای اکران فیلم‌ها در دو شهرستان مازندران انجام داده که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی ادامه داد : البته مانند سال گذشته تاکید ستاد برگزاری جشنواره فجر بر این است که فقط در مراکز استان‌ها اکران فیلم‌ها انجام شود ، با این حال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به دنبال راه حلی برای اکران فیلم‌ها در یکی از شهرهای غربی استان است تا مخاطبان سینما و خانواده‌ها در غرب استان نیز به تماشای آثار فجر سی‌وهشتم بنشینند.

به گفته علوی احتمالا با همکاری بخش خصوصی و برخی مسئولان در غرب استان ، شرایط برای اکران فیلم‌ها در این منطقه از مازندران نیز فراهم خواهد شد.

احتمال اکران ۱۱ فیلم

این مسئول با بیان این که در تلاش هستیم تا فیلم‌های پرمخاطب و جذاب جشنواره در بسته اکران مازندران قرار بگیرد، گفت: از ۲۲ فیلم حاضر در بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۰ یا ۱۱ فیلم قرار است در مازندران اکران شود. رایزنی‌هایی انجام شده و درخواست کردیم تا با توجه به استقبال خوب مازندرانی‌ها از اکران فیلم‌های فجر در سال‌های اخیر، آثار جذاب و پرطرفداری که در سودای سیمرغ حضور دارند در بسته اکران مازندران قرار داشته باشند.

«درخت گردو» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان» فیلمساز جوان و برجسته مازندرانی، «خون شد» به کارگردانی «مسعود کیمیایی»، «خورشید» اثر «مجید مجیدی»، «خروج» ساخته «ابراهیم حاتمی‌کیا»، «آتابای» به کارگردانی «نیکی کریمی» و «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» ساخته «پیمان قاسم‌خانی» تعدادی از فیلم‌های پرطرفدار پیش از اکران آثار حاضر در فجر هستند که مخاطبان انتظار بیشتری برای تماشای آن‌ها می‌کشند.

اعلام جدول اکران در روزهای آتی

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: اکران فیلم‌ها همزمان با تهران از ۱۲ بهمن آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. سانس‌های عمومی اکران نیز از بعدازظهر هر روز آغاز خواهد شد و در صدد هستیم که مانند سال‌های گذشته فیلم‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان نیز در سانس‌های صبح روی پرده برود تا دانش‌آموزان نیز در روزهای دهه فجر مهمان سینما سپهر شوند.

علوی گفت : پس از اعلام بسته اکران به مازندران، برنامه و جدول اکران فیلم‌ها منتشر خواهد شد. امیدواریم که با درخواست مازندران مبنی بر اکران فیلم‌ها در دو شهرستان موافقت شود تا مانند فجر سی‌وششم، سینمادوستان در غرب استان نیز شرایط تماشای فیلم‌ها را داشته باشند.

وی افزود: اطلاعات مربوط به قیمت و عرضه اینترنتی بلیت جشنواره در مازندران نیز همزمان با انتشار جدول اکران اعلام خواهد شد.

اکران استانی برخی فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر در مراکز استان‌ها یکی از سیاست‌های مورد استقبال ستاد برگزاری این جشنواره طی سال‌های اخیر است که سبب شده هر سال ده‌ها هزار نفر در سراسر کشور علاوه بر هزاران مخاطب ساکن تهران، در حال و هوای جشنواره قرار بگیرند.

۳۷ هزار مخاطب مازنی فجر در ۲ دوره

پارسال ۱۳ فیلم در اکران استانی مازندران قرار داشت که از ۱۲ تا ۱۸ بهمن فقط در سینما سپهر ساری روی پرده رفت. ستاد برگزاری جشنواره فجر سال گذشته درخواست مازندران مبنی بر اکران در ۲ شهرستان را نپذیرفت و به همین دلیل بر خلاف دوره سی‌وششم در سال ۱۳۹۶، مانند سایر استان‌ها فقط مرکز استان میزبان مخاطبان فجر بود.

بنا به آمارهای اعلام شده، پارسال طی ۷ روز و ۳۳ نوبت اکران فیلم‌ها در یک سینما، حدود ۱۷ هزار نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند.

دو سال پیش و در دوره سی‌وششم با توجه به ۱۰ روزه بودن زمان اکران فیلم‌ها و اکران یک فیلم در هر روز روی پرده سینما شقایق نوشهر، حدود ۲۰ هزار مخاطب مازندرانی به تماشای فیلم‌های فجر سی‌وششم نشستند.

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری «ابراهیم داروغه‌زاده» در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سه هنرمند مازندرانی نامزد سیمرغ‌های فجر سی‌وهشتم

0 نظر

ارسال نظر

capcha