مهلت ۳ ماهه اداره صمت برای از میان برداشتن موانع فراروی معدن

مهلت ۳ ماهه اداره صمت برای از میان برداشتن موانع فراروی معدن

به گزارش دنیای معدن، سید محمود حسینی پور با بیان اینکه در کمیسیون معدن امروز استان گزارشی از آخرین وضعیت معدنی استان توسط اداره صمت ارائه شد، گفت: پتانسیل معدنی مازندران علیرغم اینکه در برخی از مواد، ظرفیت معدنی مازندران در صدر معادن کشور قرار می گیرد، مغفول واقع شده و این توسعه استان را با تاخیر مواجه خواهد کرد.

 

او افزود: در جلسه امروز قرار بر این شد اداره صمت در مقطعی ۳ ماهه برنامه راهبردی خود را برای مدیریت منابع معدنی استان ارائه کند تا از برخی مشکلات موجود در مسیر برداشت مواد معدنی جلوگیری شد.

استاندار مازندران گفت: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده تعیین تکلیف ۱۰۴ واحد معدنی است که به دلایل مختلف متوقف هستند و امکان بهره برداری ندارند، قرار شد اداره صمت خیلی سریع به وضعیت این معادن رسیدگی کند و در جلسه آینده گزارشی از آن ارائه کند.

حسینی پور با بیان اینکه رعایت حقوق اجتماعی در همه مراحل برداشت و اکتشاف و حتی فرآوری ماد معدنی باید در الویت باشد، افزود: مدیران معدن و معدن کاران باید خدماتی را به اهالی منطقه ای که در منطقه معدن زندگی می کنند، ارائه کنند و قرار شد اداره صمت هم با نظارت خود نارضایتی موجود در برخی معادن را بررسی و حل و فصل کند.

اخبار مرتبط

تعیین تکلیف 4500 معدن غیرفعال/ ایجاد 888 هزار شغل با بازگشت معادن منجمد

معادن راکد مازندران فعال می‌شوند

0 نظر

ارسال نظر

capcha