اجرایی شدن ارتباط دانشگاه با صنعت در آمل

اجرایی شدن ارتباط دانشگاه با صنعت در آمل

ارتباط دانشگاه با صنعت با امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی و دو واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آمل اجرایی شد.


این تفاهم نامه با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای مازندران میان رییس دانشکده علامه حسن زاده آملی و مدیر عامل شرکت سیم وکابل و شرکت لبنی هراز آمل مبادله شد.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران، در حاشیه تبادل اسناد این تفاهم نامه گفت: آموزش نیرو‌های متخصص مرتبط با بخش صنعت و نیز اشتغال آفرینی برای بخش تولید از مهمترین اهداف تفاهم نامه امضا شده میان نهاد دانشگاه و صنعت بوده است.


سیدیوسف هاشمی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی پویا، اشتغالزا، کارآفرین و هدف مهم تربیت نیروی کار ماهر و ورود به بازار کار است.


وی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه در سال‌های اخیر به عنوان حلقه مفقوده‌ای بوده که خوشبختانه با امضای تفاهم نامه جدی، وارد مرحله عملیاتی شد.


وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا از طریق علم به ثروت رسید و باید علم را به عمل پیوند بزنیم و شرط آن برنامه محوری، عملگرایی و پژوهش محوری می‌باشد و این شدنی است.


سرپرست دانشگاه فنی وحرفه‌ای مازندران به وجود ۱۱ دانشکده فنی وحرفه‌ای دخترانه و پسرانه در سطح استان اشاره کرد و گفت: درسال‌های اخیر گرایش خانواده‌ها برای مهارت آموزی و ادامه تحصیل فرزندانشان در این دانشکده‌ها افزایش قابل قبولی داشته و باید فرهنگ سازی جدی تری شود تا همه دانش آموزان هنرستانی جذب این مراکز آموزش و مهارتی شوند.


هاشمی خاطر نشان کرد: دانشجویانی که از دانشگاه فنی و حرفه ای، فارغ التحصیل می‌شوند، حداقل یک مهارت کامل را آموزش می‌بینند که جدای از اینکه در واحد‌های تولیدی و صنعتی می‌توانند مشغول به کار شوند، حتی به صورت مستقل کارآفرینی نیز دارند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha